امید روز

۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۰۳:۲۰

عنوان شب یلدا و چهارشنبه سوری حذف نشده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه ما با یک بداخلاقی‌های رسانه‌ای مواجه هستیم؛ بد اخلاقی رسانه‌ای به این معنا که ما اساسا آمدیم هم تعطیلی هم مناسبت ۴ شنبه آخر سال را در تقویم آوردیم که قبلا اصلا نبود ولی برای اینکه بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم اسمش را گذاشتیم «روز تکریم همسایگان». یعنی چیزی که یک مناسبت در میان مردم است برای فرهنگ‌سازی با این عنوان شناخته شود که موجب تقویت وجوه فرهنگی میان خانواده‌ها شود و همسایه‌ها با هم ارتباط پیدا کنند.

به گزارش امید روز به نقل از ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد تغییر شب یلدا و چهارشنبه‌سوری و حواشی آن گفت: متاسفانه ما با یک بداخلاقی‌های رسانه‌ای مواجه هستیم؛ بد اخلاقی رسانه‌ای به این معنا که ما اساسا آمدیم هم تعطیلی هم مناسبت ۴ شنبه آخر سال را در تقویم آوردیم که قبلا اصلا نبود ولی برای اینکه بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم اسمش را گذاشتیم «روز تکریم همسایگان». یعنی چیزی که یک مناسبت در میان مردم است برای فرهنگ‌سازی با این عنوان شناخته شود که موجب تقویت وجوه فرهنگی میان خانواده‌ها شود و همسایه‌ها با هم ارتباط پیدا کنند.

وی ادامه داد: در مورد شب یلدا عنوان کاملا حفظ شده و نوشته شده شب یلدا بعد یک خط فاصله گذاشتیم و عنوان روز رفت و آمد و صله ارحام اعلام شده است .تا جایی که یادمان هست شب یلدا مثل هر خانواده ایرانی فامیل‌ها جمع می‌شدند و در خانواده بزرگ‌تر انار دون می‌کردند و میوه‌های فصل را با هم تناول می‌کردند و تفأل به حافظ می‌زدند. برای اینکه به این رسوم در فرهنگ عمومی رسمیت ببخشیم این کار را کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: الحمدلله الان در تقویم رسمی در این دولت برای تمام اصناف تقویم ویژه داریم. برای مناسبت‌های مختلف روز خاصی داریم ما روز گندم و روز انار را داریم در تقویم قرار می‌دهیم. در روز انار یا روز گندم در اکثر نقاط ایران جشن برداشت انار و برداشت گندم برقرار است. این‌ها آیین‌های سنتی چندین هزارساله ماست در این دولت بحث ما احترام به فرهنگ عمومی و فرهنگ عامه و میراث چندین هزار ساله ایرانی اسلامی است که جلو می‌رود و اینجا اتفاق مهمی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم دوستان رسانه اگر یک وقتی ابهامی دارند، بلافاصله بپرسند گاهی می‌بینیم کاری که باید مورد تشویق قرار گیرد، خدایی نکرده به دلیل اطلاع‌رسانی نادرست برداشت نادرستی از آن می‌شود. من هیچ وقت در مورد همکاران رسانه غیر از این واژه استفاده نمی‌کنم یک ابهام و عجله وجود دارد اگر کمی تامل کنند می‌بینند چه اتفاق مبارکی افتاده است.

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021