امید روز

۱۴۰۳-۰۷-۲۷ ۰۷:۵۷

موانع تملک در پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کچویی فردیس؛ شهردار خواستار تسریع در اجرا شد

محمدرضا احمدی‌نژاد، شهردار فردیس، در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فردیس، با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده ۵ و شورای ترافیک استان برای پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کچویی، از وجود موانع در مرحله تملکات خبر داد و خواستار همکاری دستگاه‌های مربوطه برای تسریع در اجرای این پروژه شد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری امید روز – نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فردیس با ریاست محمدرضا احمدی‌نژاد، شهردار فردیس، و حضور معاونین و مدیران شهرداری در سالن جلسات شهرداری فردیس برگزار شد. در این جلسه، شهردار فردیس در خصوص تملکات پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی اظهار کرد: این پروژه با وجود اینکه مصوبه کمیسیون ماده ۵ و شورای ترافیک استان را دارد، در مرحله تملکات با چالش‌های جدی روبرو شده است.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی با سه معارض دولتی مواجه است، ادامه داد: در بخش اراضی راه و شهرسازی توافقاتی انجام شده، اما یک اعیانی مربوط به جهاد کشاورزی شهرستان در مسیر اجرای طرح قرار دارد که به مشکل جدیدی تبدیل شده است. در این راستا، توافق شد که یک ساختمان موجود در همان اراضی توسط شهرداری تجهیز و در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد؛ با این حال، علیرغم بازدید مدیرکل جهاد کشاورزی، این موضوع همچنان در مرحله اجرا متوقف مانده است.

 

وی همچنین به زمین مربوط به موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع با مساحت ۴ هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: توافق اولیه با شرط تغییر کاربری بخشی از اراضی این منطقه انجام شده است و موضوع کارشناسی عرصه واقع در طرح و میزان ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری به هیأت کارشناسی واگذار شده و در حال پیگیری است.

شهردار فردیس در ادامه به اراضی مورد نیاز این طرح در حوزه ندامتگاه شهید کچویی اشاره کرد و گفت: این بخش از تملکات دو قسمت دارد؛ بخشی به مساحت حدود ۱۸۰۰ متر مربع مربوط به بخش آموزش سازمان زندان‌ها است. مکاتبات لازم در خصوص اخذ مجوز نقشه‌برداری و تدقیق زمین مورد نیاز انجام شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: سازمان زندان‌ها برای زمین موجود در طرح، جبران غرامت درخواست کرده است و شهرداری برای جبران غرامت مشکلی ندارد، اما به دلیل نظامی بودن منطقه، نقشه‌برداری باید با مجوز سازمان انجام شود تا میزان دقیق زمین مشخص و کارشناسی شود. با وجود اعلام آمادگی شهرداری، هنوز موفق به دریافت مجوز ورود نقشه‌بردار به این مرکز نشده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به ترافیک منطقه و لزوم اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این پروژه در کاهش بار ترافیکی پل فردیس، جاده ملارد و بلوار شهید کچویی، تسریع در اجرای این پروژه ضرورتی انکارناپذیر است. در این راستا، از دستگاه‌های مربوطه در کشور و مدیران کل و مسئولان مربوطه در استان درخواست می‌شود که نسبت به انجام این پروژه مساعدت و همکاری کنند.

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021