امید روز

۱۴۰۳-۰۱-۳۱ ۲۱:۴۴

حالا حجاب‌استایل‌ها از کجا مجوز بگیرند؟

وزیر ارشاد روز گذشته از قانونی شدن فعالیت این حجاب‌استایل‌ها خبر داده و اعلام کرده که قرار است تحت کارگروه مد و لباس فعالیت کنند. سوالی که پیش می‌آید این است که اصلا نقد حجاب‌استایل‌ها و اشکال گرفتن از فعالیت‌شان مگر مرتبط به پوشش آنهاست که قرار است از کارگروه مد و لباس مجوز بگیرند؟

روز گذشته و در حاشیه جلسه هفتگی هیات دولت یکی از خبرنگاران درباره مجوز و نحوه فعالیت‌های حجاب‌استایل‌ها از وزیر ارشاد سوال پرسید و وزیر پاسخ داد: «طبق قواعدی که در کارگروه مد و لباس هست، با دوستان صحبت می‌شود. موارد با هم گفته شده و بایستی مجوز داشته باشند. باید مجوز بگیرند. کسانی که (مجوز) ندارند، به آن‌ها اعلام شده که در ظرف زمانی کوتاه بروند و ثبت کنند و کارهایشان را انجام دهند. ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی، اعم از کانال‌های خبری، بحث‌های مربوط به انسان رسانه؛ عملا در دستور کار است. باید نظم و انتظام پیدا کند. متاسفانه ما با یک‌سری بداخلاقی‌های رسانه‌ای مواجه هستیم؛ تخریب همدیگر و فحاشی. این‌ها کار‌های غلطی است که اولا باید اخلاق حرفه‌ای حاکم شود و ثانیا باید قوانین بازدارنده در فضای مجازی حاکم شود. این به‌هم‌ریختگی موجود همه را ناراضی کرده است. هم کسانی که فعال هستند، هم مخاطبان و هم کسانی که این موارد به گوش‌شان می‌رسد.»

فعالیت حجاب‌استایل‌ها در چند وقت اخیر در سطح فضای مجازی و عموما اینستاگرام، مدام خبرساز شده است. شاید در ظاهر و با نامی که این دست از افراد یدک می‌کشند، این‌گونه تصور شود که این افراد در فضای مجازی به دنبال ترویج حجاب اسلامی هستند. اگرچه در ظاهر امر ما زنان و دخترانی داریم که ظاهر پوشیده دارند، اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و فعالیت این دسته از اینفلوئنسر‌ها در سطح فضای مجازی تنها بسته به معرفی محصولات حجاب یا ترویج حجاب نیست. قطعا برای یک بار هم شده به یکی از صفحه‌های حجاب‌استایل‌ها سر زده‌اید و تناقض در رفتار و عقاید این کاربران فضای مجازی را هم دیده‌اید. عمده این کاربران خودشان را در دسته‌بندی افراد مذهبی جامعه تعریف می‌کنند، اما کافی است که یک ساعت برای دیدن و خواندن عقاید همین حجاب‌استایل‌ها وقت بگذارید تا متوجه تضاد‌ها و تناقضاتی شوید که از قضا درحال ترویج آن هستند. اغلب این حجاب‌استایل‌ها با ظاهری نامناسب و مثلا با کاشت ناخن، بین‌الحرمین را تبدیل به آتلیه خود کرده‌اند و انواع عکس و فیلم‌ها با ژست‌های مختلف در بین‌الحرمین ثبت کرده‌اند. در مکان مقدس هم از پول تبلیغ نمی‌گذرند و برای معرفی محصولات‌شان در میان جمعیت زائران برای پیج‌هایشان به دنبال جذب مخاطب و فالوور هستند./اقتصاد24

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو