امید روز

۱۴۰۳-۰۸-۱۹ ۱۰:۵۳

جمعه بازاری به بزرگی ایران!

بلک‌فرایدی یا جمعه سیاه در واقع اولین جمعه پس از روز شکرگزاری است که فروشگاه‌های بزرگ به صورت سنتی تخفیف‌های جذاب پایان سال می‌گذارند. در ایران بلک‌فرایدی با نام دیجی‌کالا عجین شده، چرا که یکی از اولین فروشگاه‌هایی بود که کمپین بلک‌فرایدی برگزار کرد و حالا بعد از یک سال وقفه، دوباره تخفیف‌های جذابی به بهانه‌ی بلک‌فرایدی ارائه می‌کند.

نگاهی به آمار و ارقام بلک‌فرایدی دیجی‌کالا

احتمالا شما هم در چند روز گذشته پیامک‌های زیادی با محتوای بلک‌فرایدی دریافت کرده‌اید. حتی قالیشویی محله ما هم پیامک تخفیف بلک‌فرایدی برای من فرستاد!

این کمپین از ۱ تا ۷ آذر ادامه دارد؛ بنابراین امروز و فردا آخرین فرصت‌های استفاده از تخفیف‌های بلک‌فرایدی دیجی‌کالا است. به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، داده‌های سه روز ابتدایی کمپین بلک‌فرایدی نشان می‌دهد که مشتریان بیش از هر چیز به‌دنبال «گوشی»، «ساعت هوشمند» و «ایرپاد» بوده‌اند. همچنین بیشترین تعداد فروش کالا در سه‌روز ابتدایی بلک‌فرایدی به‌ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان و البرز تعلق دارد.

عمده خریدها مربوط به چه مواردی بوده است؟

فهرست ۱۰ محصول پرفروش بلک‌فرایدی از نظر تعداد، عموما متشکل از مواد غذایی و بهداشتی است. کالاهایی چون اسپاگتی زر ماکارون، پنیر فتا هراز، انواع رب گوجه، انواع شوینده، نوار بهداشتی و… بیشترین تعداد فروش کالا را داشته‌اند. در این بین «خودکار فوق روان نانو آنتی باکتریال پنتر» هم دیده می‌شود که نه تنها همیشه جزء اقلام با بیشترین تعداد فروش بوده، بلکه در روز اول کمپین، با بیش از ۱۵۵ هزار بازدید، از هر کالای دیگری بیشتر دیده شده است!

این در حالی است که محصولات با بیشترین ارزش ریالی فروش، تماما مرتبط به گوشی‌های تلفن همراه است. بیشترین ارزش فروش مربوط به برندهای اپل، سامسونگ و شیائومی است. البته بد نیست بدانید که بیشترین ارزش فروش به‌معنای بیشترین سودآوری نیست. منظور از ارزش فروش همان NMV است که به‌معنای ارزش خالص کالا پس از اعمال کسورات و هزینه‌ها است. به‌نظر می‌رسد بسیاری از مشتریان برای خرید گوشی عجله نکرده و دست نگه داشته بودند تا از فرصت بلک‌فرایدی دیجی‌کالا برای خرید به‌صرفه‌تر استفاده کنند.

مشتریان چه عباراتی را جستجو کرده‌اند؟

داده‌های روز اول و دوم بلک‌فرایدی دیجی‌کالا نشان می‌دهد کاربران بیش از هر چیز به‌دنبال خرید «گوشی» بوده‌اند. در رده‌های بعدی هم همچنان نام گجت‌ها و کالاهای دیجیتال دیده می‌شود. ۷ کالای پُرجستجو در دو روز ابتدایی بلک‌فرایدی این‌ها بوده‌اند.

دیجی‌کالا در ابتدا کار خود را با فروش دوربین شروع کرد و تا مدت‌ها فقط کالاهای دیجیتال در آن موجود بود. بنابراین دور از انتظار نیست که عمده مشتریان قدیمی و وفادار این فروشگاه آنلاین، علاقه‌مندان به تکنولوژی و کالای دیجیتال باشند.

جغرافیای مشتریان؛ جمعه‌بازاری برای همه ایرانیان

از جمله مزایای فروشگاه‌های آنلاین در دسترس بودن آن‌ها برای همه مردم است. مشتریان بلک فرایدی دیجی‌کالا در روز اول، از خراسان تا خوزستان و از آذربایجان تا دورترین روستاهای بلوچستان بوده‌اند.

در ادامه فهرست ۱۰ استان با بیشترین میزان خرید را در بلک‌فرایدی دیجی‌کالا می‌بینید:

دورترین نقطه‌ای که سفارش در آن‌جا ثبت شده، روستای کوهک، بخش بم‌پشت، شهرستان سراوان، استان سیستان و بلوچستان بوده که ۱۴۳۷ کیلومتر از مبدا ارسال محصول فاصله دارد.

روزانه بیش از ۱۲ میلیون بازدید؛ آماری چشمگیر

در سه‌روز ابتدایی کمپین بلک‌فرایدی، دیجی‌کالا روزانه بیش از ۱۲ میلیون بازدید داشته که آماری چشم‌گیر است. این بدان معنا است که دیجی‌کالا در هر ساعت بیش از ۵۰۰ هزار بازدید، در هر دقیقه بیش از ۸٫۳۰۰ بازدید و در هر ثانیه بیش از ۱۳۸ بازدید را بدون مشکل میزبانی کرده است. این نشان می‌دهد که تیم تکنولوژی و زیرساخت دیجی‌کالا تمهیدات فنی لازم برای این حجم ورودی را پیش‌بینی کرده بوده است.

همان‌طور که در نمودار مشخص است، عمده فعالیت‌های کاربران در فاصله ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب اتفاق می‌افتد؛ زمانی که فرصت بیشتری برای گشت‌وگذار میان هزاران محصول دیجی‌کالا فراهم است.

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

پذیرش آگهی

چاپ انواع آگهی روزنامه های کثیرالانتشار

پاسخگویی 24 ساعته

پذیرش تلفنی 66973817-021